Algemene verkoopvoorwaarden

DEEL 1: ALGEMENE HUURVOORWAARDEN VAN DE VESTIGING


ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN

De reservering is overeengekomen met de verhuurder Delogne-Barillot Angélique Louise, 23/07/1979

· Adres (van de verhuurder): rue Docteur Hensenne 45, 5550 Alle-sur-Semois

· Telefoon: +32 471.22.75.76

· E-mailadres: angelique@delogne.be

· Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE94001399856914 (BIC: GEBABEBB)


Het contract is een toeristisch huurcontract (of ook: seizoenshuur). De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder kan zijn hoofdverblijfplaats niet vestigen in het gehuurde gebouw.


Het etablissement beschikt over 1 accommodatie(s) voor een respectievelijke capaciteit van 8 personen.

De huurder is verplicht de in de huurprijs aangekondigde maximale capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan resulteren in de onmiddellijke beëindiging van dit contract, ten gevolge van de schuld van de huurder, waarbij het huurbedrag definitief verworven blijft door de verhuurder.


De huurder dient op de aangegeven dag en op de aangegeven tijdstippen te arriveren. Bij te late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.



ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN HET CONTRACT


De huur wordt effectief na betaling van een aanbetaling van 25% van de prijs van het verblijf:

· worden geïnd via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) wanneer u online boekt;

· ofwel te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 3 dagen na ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher).


Het saldo van het verblijf (resterende 75%) dient uiterlijk 7 dagen voor aankomst door overschrijving op het bankrekeningnummer van de verhuurder te zijn voldaan.


Elke reservering die binnen 7 dagen vóór de aankomstdatum wordt gemaakt, wordt als laattijdig beschouwd. In dit geval wordt het saldo van het verblijf bij ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher), dat wil zeggen vóór aanvang van het verblijf, op het bankrekeningnummer van de verhuurder gestort.




Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, omvat de prijs van het verblijf niet:

· Borg: € 300,00 (driehonderd euro)

 

ARTIKEL 2 bis: DE AANBETALING

De borg, ter hoogte van € 300,00 (driehonderd euro), zal binnen 3 dagen na het verblijf worden gevraagd in geval van schade die bij het uitchecken wordt geconstateerd.


De waarborgsom is bedoeld ter dekking van alle schulden waarvoor de huurder bij teruggave van de woning aansprakelijk kan blijven jegens de verhuurder.

In geval van een geschil kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborgsom inhouden totdat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld.

Indien blijkt dat de huurder niet aansprakelijk is voor de gevorderde bedragen en dat de waarborgsom geheel of gedeeltelijk moet worden terugbetaald, is de verhuurder over het uiteindelijk terug te betalen bedrag een rente verschuldigd tegen de wettelijke rente.




ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT

Bij meerdere huurders is degene die de reservering heeft gemaakt verantwoordelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.



ARTIKEL 4: LAATSTE BETALING

Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur opzeggen per aangetekende brief of e-mail binnen de 7 dagen volgend op de voorziene betalingsdatum.

Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.


Elk door de huurder verschuldigd bedrag dat 7 dagen na de vervaldatum niet is betaald, zal van rechtswege een rente opleveren en zonder ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder, een rente tegen de wettelijke rente per maand vanaf de vervaldatum, de rente voor elke maand begon voor de hele maand te betalen.



ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VOORTIJDIG VERTREK – NO-SHOW


a) Annulering door de huurder

Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail worden gemeld en aan de verhuurder worden gericht.

De annuleringsvoorwaarden vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of handelen van de prins) voor de ene of de andere partij:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een latere datum die tussen partijen moet worden overeengekomen (voucher voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering, af te trekken van een toekomstig verblijf).

Indien binnen een periode van 18 maanden geen overeenstemming kan worden bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. Het contract wordt in onderling overleg tussen beide partijen opgezegd en alle reeds door verhuurder ontvangen bedragen worden aan huurder terugbetaald


b) Annulering door verhuurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden gemeld en aan de huurder te worden gericht.

De annuleringsvoorwaarden vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of handelen van de prins) voor de ene of de andere partij:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een tussen partijen overeen te komen latere datum (voucher voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering, in mindering te brengen op een toekomstig verblijf).

Indien binnen een periode van 18 maanden geen overeenstemming kan worden bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. Het contract wordt in onderling overleg tussen beide partijen opgezegd en alle reeds door verhuurder ontvangen bedragen worden aan huurder terugbetaald


c) Voortijdig vertrek

Het voortijdig vertrek van de huurder heeft geen enkele terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de prijs van het verblijf tot gevolg.


d) No-show van de huurder (no-show)

Indien de huurder niet komt opdagen binnen de 24 uur volgend op de aankomstdatum vermeld op het contract:

· de reservering vervalt automatisch;

· de betalingen blijven bij de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het saldo van de huurder te vorderen;

· de verhuurder kan over zijn eigendom beschikken.



ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING

 

a) Brandverzekering

De huurder dient verzekerd te zijn door een Brandverzekering (resort) voor eventuele schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.


De huurder verklaart, na dit te hebben geverifieerd, voor dergelijke risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (resortverzekering).


In geval van wanprestatie verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt, uiterlijk op de dag van het betreden van het gehuurde goed.


b) Burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (privéleven)

De huurder verklaart dat hij verzekerd is voor een familiale burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (privéleven).


In geval van wanprestatie verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt, uiterlijk op de dag van het betreden van het gehuurde goed.


 

 

ARTIKEL 7: HUISDIEREN

Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij niet-naleving van deze regel heeft de verhuurder het recht om de huurder de toegang tot zijn zaak te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of contractbreuk op initiatief van de verhuurder, zodat bij vertrek van de huurder geen terugbetaling in aanmerking kan komen.



ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN HET GEBOUW

De huurder verbindt zich ertoe zich respectvol te gedragen tegenover de bewoners en de omgeving in het algemeen (fauna, flora, diverse uitrustingen, enz.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming ervan en als een verstandig en verantwoordelijk persoon.


De huurder dient de woning terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen. Hij is verantwoordelijk voor eventuele schade aan de verhuurder.


Levendige feesten zoals studentengevechten, pantyverbranding, dansfeesten etc. zijn niet toegestaan.


ARTIKEL 8 bis: STAAT VAN PLAATS

Bij aanvang en einde van het verblijf wordt een inventaris van de uitrusting van het gehuurde goed opgemaakt. Deze inventaris moet door beide partijen worden ondertekend om de staat van het gehuurde goed en de uitrusting ervan aan te tonen.


Eventuele verschillen met de inventaris of afwijkingen dienen uiterlijk om 12.00 uur de dag na de dag van aankomst aan verhuurder te worden gemeld.



ARTIKEL 9: KLACHTEN

Elke klacht dient binnen de 8 dagen na het einde van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder te worden overgemaakt. Bewijsstukken moeten worden bijgevoegd.


Bij gebreke van overeenstemming tussen partijen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie gelegen is bevoegd.



ARTIKEL 9 bis: BEMIDDELING VAN DE FEDERATIE VAN GITES EN GASTENKAMERS VAN WALLONIË

Bij gebrek aan overeenstemming tussen de partijen zullen zij hun klachten voorleggen aan het secretariaat van de Federatie van Gîtes en Bed & Breakfasts van Wallonië, die zal proberen een minnelijke oplossing voor te stellen.


Bij gebreke van overeenstemming tussen de partijen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt bevoegd en zullen zij het Belgische recht toepassen.


Deze clausule is enkel van toepassing op inrichtingen die lid zijn van de Federatie van Gîtes en Bed & Breakfasts van Wallonië, in volgorde van bijdrage.

 

 

ARTIKEL 10: CONTROLE VAN REIZIGERS

De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen conform de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te overleggen. Te controleren bij de CGT



ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, wordt de huurder geacht kennis te hebben genomen van voormelde voorwaarden en alle clausules te hebben aanvaard, uiterlijk bij de onlineboeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo van het verblijf, of bij de inbezitneming van het etablissement.

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE ONLINEVERKOOP VIA DE RMT 



1. Doel

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlineboekingen die bij onze zaak - Le Gîte du Boulanger  worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (RMT).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en aanvaard. Geen enkele boeking is mogelijk zonder dat de klant hiermee heeft ingestemd. De klant beschikt over de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

2. Aanbiedingen

Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw uitgewerkt op basis van de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties worden alleen ter informatie getoond en vertegenwoordigen geen contractuele verplichtingen. Ze kunnen het voorwerp uitmaken van wijzigingen nog voor de boeking is afgerond. De klant geeft ons de toelating de eventuele materiële, kennelijke fouten in de door ons verstrekte informatie te verbeteren.

3. Prijs

De prijzen die op het moment van de boeking worden weergegeven, omvatten de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, kosten en andere vergoedingen. Eventuele supplementen worden duidelijk aangegeven voordat de boeking van de dienst wordt verricht.

De klant geeft ons de toestemming kennelijke fouten in de prijs te verbeteren.


4. Boeking

De klant kiest uit de diensten die worden aangeboden op de regionale marketingtool. De klant erkent dat hij kennis heeft genomen van de aard, de bestemming en de boekingsmodaliteiten van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij de vereiste en/of aanvullende informatie heeft gevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken uit te voeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van de diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften. Wij zijn in dit opzicht geenszins aansprakelijk. De boeking wordt na afloop van het boekingsproces geacht door de klant te zijn aanvaard.


5. Boekingsproces

De boekingen van de klant gebeuren via de digitale boekingsbon die online toegankelijk is op de boekingstool. De boeking wordt geacht te zijn verricht vanaf de ontvangst van de boekingsbon. De klant verbindt zich ertoe voorafgaand aan elke boeking, alle informatie in te vullen die nodig is voor de boeking. De klant verklaart dat de verstrekte informatie exact en waarachtig is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:
invoeren van de bankkaartgegevens als een onderpand of een voorafgaande betaling wordt gevraagd; de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) raadplegen en aanvaarden en, ten slotte, bevestiging van de boeking door de klant.



6. Ontvangstbewijs van de boeking

De boekingstool meldt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze meteen door een e-mail te sturen. De bevestiging van de boeking per e-mail geeft een overzicht van het contractvoorstel, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden gerelateerd aan het gekozen tarief en aanvaard door de klant, de datum waarop de boeking werd uitgevoerd en het adres van de zaak, waar de klant eventuele klachten kan indienen.

7. Herroepingsrecht

Er wordt aan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, de klant geen gebruik kan maken van het herroepingsrecht voor zijn boeking als de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:
• voor de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bv. een vakantieverblijf),
• voor vervoer,
• voor autoverhuurdiensten,
• voor catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.

8. Respect voor de privacy

We verzamelen uw gegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, 2016/679).

De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw boeking en zijn onmisbaar voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemde Verordening). Daartoe kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com dat de boekingstool beheert, de dienstverleners voor online betalingen en dienstverleners in andere Staten. Met name bij onlinebetalingen moeten de bankgegevens van de klant door de aanbieder van de betalingsdienst aan de bank van de zaak worden doorgegeven voor de uitvoering van het boekingscontract. We maken enkel gebruik van partners die een beschermingsniveau bieden dat in overeenstemming is met de regels vastgelegd in de AVG.

Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promoties of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.

We bewaren uw gegevens nog 3 jaar na het laatste contact (e-mail, boeking, ...).

Als persoon wiens gegevens worden verzameld, heeft u het recht uw gegevens te raadplegen, te verbeteren en te laten verwijderen, evenals het recht bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. Deze rechten kunnen worden uitgeoefend door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het doel van uw correspondentie.

Uw klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde controle-instantie.